29 lutego, 2024

Jakie pokarmy przynoszą korzyści naszym mięśniom?

 

Odpowiednie składniki odżywcze i suplementy mogą pomóc Ci szybciej odzyskać siły i trenować ciężej. To, czego organizm potrzebuje do budowy mięśni, różni się od tego, czego potrzebuje do utrzymania mięśni. 

 

Energia powinna być wykorzystywana do naprawy uszkodzeń, ale część tej energii musi pochodzić z węglowodanów, które znajdują się w chlebach, płatkach śniadaniowych, makaronach, bajglach i ryżu. Białko jest również niezbędne do naprawy i odbudowy uszkodzonych włókien mięśniowych. Organizm wykorzystuje białko najbardziej efektywnie, gdy jest ono spożywane z węglowodanami. Ostatnim makroskładnikiem, który uzupełnia zbilansowaną dietę i pomaga organizmowi budować nową tkankę mięśniową, jest tłuszcz. Tłuszcze można znaleźć w mięsie, rybach i produktach mlecznych, takich jak mleko, jogurt i ser.

 

Optymalne odżywianie pomoże również zmniejszyć ryzyko kontuzji poprzez poprawę elastyczności, równowagi i koordynacji. Suplementy mogą pomóc w poprawieniu wydajności poprzez zwiększenie poziomu wytrzymałości dzięki dostarczeniu dodatkowego paliwa do mięśni. Podobnie, przeciwutleniacze mogą chronić błony komórkowe – które są niezbędne do zdrowego funkcjonowania tkanek – przed wolnymi rodnikami, które powodują przedwczesne starzenie się. Przeciwutleniacze występują naturalnie w borówkach, truskawkach, malinach i jeżynach, ale można je również przyjmować jako suplementy w postaci proszku lub tabletek. Więcej podobnych artykułów znajdziesz na stronie https://strongo.pl/ .