
Optymalizacja stron internetowych stała się ważną częścią UX i marketingu. Niezbędna jest wiedza, jak zoptymalizować swoją witrynę pod kątem wyszukiwarek i doświadczeń użytkowników.
Optymalizacja strony internetowej to proces modyfikowania struktury witryny i jej zawartości tak, aby spełniała specyficzne potrzeby odwiedzających, wyszukiwarek, urządzeń mobilnych czy aplikacji społecznościowych. Odwiedzający witrynę lub klient, który odwiedza witrynę internetową, zazwyczaj robi to za pośrednictwem jednej lub kilku stron internetowych, w tym stron internetowych utworzonych w formacie HTML, stron mikrowitryn i powiązanych witryn (takich jak Twitter). Po odwiedzeniu strony internetowej przeglądarka odwiedzającego wysyła do serwera hostującego tę stronę żądania dotyczące różnych zasobów, których żądają strony w tej samej domenie.
Podczas gdy SEO zawsze było ważne dla właścicieli firm, oczekuje się, że strony internetowe i aplikacje będą zapewniać użytkownikom optymalne wrażenia, jednocześnie spełniając potrzeby
Wyszukiwarki są najważniejszym czynnikiem określającym ranking i ruch w witrynie. Algorytmy wyszukiwarek zostały niedawno opracowane w celu lepszego zrozumienia treści, co oznacza, że strony internetowe muszą być zoptymalizowane pod kątem udanych wyników wyszukiwania.
Niektóre z najczęstszych strategii SEO to:
- Projektowanie treści, która jest wystarczająco długa, bogata w słowa kluczowe i angażująca
- Odkrywanie, w jaki sposób odwiedzający przeglądają witrynę w celu zmiany wzorców nawigacji lub treści
- Pisanie postów na blogu z oryginalnymi spostrzeżeniami na określony tema
- Rozszerzanie treści o dodatkowe informacje, takie jak wideo, infografiki i galerie zdjęć
- Dostosowywanie witryny pod kątem urządzeń mobilnych