17 stycznia, 2025

Rozważasz początek działalności w Internecie? Nie wiesz od czego zacząć, a rozwiązania takie jak WordPress nie są Ci znane? Pozycjonowanie stron z agencją SEO, to usługa, która pozwoli Ci postawić pierwsze kroki w sieci, bez obawy o falstart. Czym jest pozycjonowanie stron? Jak nietrudno się domyślić, to budowanie pozycji Twojej witryny w rankingach, jednak jest to temat rzeka i znacznie więcej informacji uzyskasz pod niniejszym linkiem: https://boo.pl/pozycjonowanie-stron/. My dziś jednak omówimy sobie pozycjonowanie stron z wykorzystaniem popularnego WordPressa, zostań z nami!

Czym jest WordPress?

Jest to system zarządzania treścią (CMS) umożliwiający stworzenie i prowadzenie strony internetowej. Dzięki modelowi open source pozwala na samodzielną edycję oraz aktualizację wszelkich materiałów udostępnianych w witrynie. Dzięki swojej dostępności stał się najpopularniejszą platformą, z której pochodzi niemal 40% stron z całego świata.

Zalety platformy 

Być może zastanawiasz się, skąd wynika popularność WordPressa – już spieszymy z odpowiedzią. Przede wszystkim jest w pełni darmowy, a do tego posiada prosty w obsłudze, intuicyjny panel administracyjny. Dzięki temu nie wymaga potężnej i skomplikowanej wiedzy programistycznej. Dodatkowymi zaletami jest funkcjonalność, skalowalność oraz szeroki wachlarz motywów. Tym, co jednak przeważa w porównaniu do innych CMS-ów, jest ogromna liczba gotowych wtyczek. Jedna z nich – WooCommerce – umożliwia nawet stworzenie sklepu internetowego oraz zarządzanie nim. 

Czy WordPress posiada jakieś wady?

Żaden system nie jest wolny od wad. WordPress również musi się z nimi mierzyć, głównie z powodu wymagania znajomości podstaw kodowania HTML i CSS. Jest to jednak wynik open source, więc można powiedzieć, że swoboda wymaga wiedzy. Dodatkowo nie tworzy sam z siebie kopii zapasowej, a niektóre z wtyczek mogą spowalniać działanie strony. 

Dlaczego warto zająć się pozycjonowaniem?

Pod tym hasłem kryje się kilka znaczeń. Mowa tutaj oczywiście o SEO, czyli Search Engine Optimization oraz SEM – Search Engine Marketing. Ogólnym celem obu tych strategii jest poprawienie widoczności strony internetowej. W przypadku SEO mowa o organicznych wynikach wyszukiwania, zaś SEM skupia się na płatnych reklamach. Ich sprzężenie może pozwolić na:

 

  • zwiększenie widoczności w sieci,
  • pozyskanie ruchu na stronie,
  • zdobycie nowych odbiorców,
  • wzrost konwersji,
  • łatwość monitorowania własnych działań i sprawdzania użyteczności technik,
  • powiększenie zysków ze sklepów internetowych.

 

WordPress jest platformą przyjazną praktykom optymalizacyjnym. Umożliwiają to dodatkowe wtyczki, takie jak Yoast SEO, SEO Framework czy All in One SEO Pack. Każdą z nich wybierasz w zależności od swoich celów i potrzeb.

Postaw na pozycjonowanie WordPress

Na początku 2022 roku w sieci odnotowano istnienie ponad 2 miliardów stron internetowych. Oczywiście dostępność WordPressa sprawia, że większość stanowią witryny oparte na tej platformie. Pamiętaj, to że strona istnieje, zupełnie nic nie znaczy dla wyszukiwarek do momentu, w którym zaczniesz ją należycie pozycjonować, czyli wzmacniać jej widoczność. WordPress nie jest wybierany bez powodu, jego zastosowanie znacznie ułatwia zwiększanie widoczność w Internecie, jednocześnie czyniąc go jednym z najlepszych rozwiązań dla nowopowstałych witryn.