19 sierpnia, 2022

Sposobów na budowanie obecności marki w sieci jest wiele. Reklamy PPC, pozycjonowanie stron internetowych, marketing w mediach społecznościowych czy gościnne posty to kilka z wielu możliwości promowania swojej oferty online. Wraz z rozwojem internetu efektywność poszczególnych metod nieco się jednak zmienia. Jak się okazuje, skuteczna kampania Amazon Ads to jeden z najlepszych sposobów na zwiększanie sprzedaży na tejże platformie. Pojawia się jednak pytanie: czy technika ta jest lepsza niż inne strategie marketingowe? Przyjrzyjmy się temu bliżej na przykładzie budowania linków.

Backlinki, czyli jak zaznaczać swoje miejsce w sieci?

Dziś dowiesz się, czym jest SEO off-site, czyli poza strukturą witryny internetowej. Jedną z najważniejszych strategii jest w tym temacie pozyskiwanie linków przychodzących, a więc takich, które znajdują się na innych witrynach, ale prowadzą właśnie do naszej. Im więcej linków przychodzących z autorytatywnych źródeł, tym wyższa pozycja rankingowa.

Czym charakteryzuje się wartościowy link przychodzący?

  • dopasowaniem tematycznym,
  • wysoką pozycją domeny,
  • naturalnością,
  • widoczną lokalizacją w treści,
  • atrybutem o mocy SEO.

Atrybuty linków

Możemy wyróżnić cztery najważniejsze atrybuty linków. Pierwszy to dofollow, czyli atrybut przekazujący najwięcej mocy SEO, który sugeruje, że dana strona jest warta odwiedzenia. Drugi rodzaj to nofollow, atrybut sugerujący wyszukiwarce, aby nie brał danego linku pod uwagę w trakcie oceny. Pozwalają one na utrzymanie równowagi. Trzeci rodzaj to uzyskane płatnymi metodami linki sponsorowane. Ostatnim zaś jest UGC, czyli atrybut wytworzony przez użytkowników sieci w trakcie udostępniania danej strony.

Jak możesz się domyślić, najlepsze będą dla Ciebie linki z atrybutem dofollow, pozwalają one na osiągnięcie wysokiego poziomu link juice, a więc mocy SEO, którą przekazuje nam popularna witryna, pozwalając, aby nasza stała się bardziej wartościowa.

Metody pozyskiwania linków przychodzących

W kontekście pozycjonowania strony internetowej trzeba zwrócić uwagę na to, skąd pochodzą linki przychodzące. Wybierając dane miejsce, musimy skupić się na wyżej opisanych czynnikach. W takim razie jakie miejsca będą najlepsze na ich pozyskiwanie?

  • media społecznościowe,
  • wpisy gościnne na blogach (guest blogging),
  • artykuły sponsorowane,
  • fora internetowe,
  • ogłoszenia,
  • wirtualna wizytówka Google My Business.

Podsumowanie

Budowanie linków to bardzo ważna część każdej strategii optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Podczas gdy skuteczna kampania Amazon Ads opiera się zwiększaniu sprzedaży na Amazon, link building obejmuje nieco większy obszar, gdyż może być wykorzystywany np. do promowania bloga, witryny e-commerce czy strony internetowej. Niemniej jednak skuteczna kampania Amazon Ads to świetny sposób na generowanie lepszych wyników sprzedażowych. W połączeniu z odpowiednio zoptymalizowana strategią budowania linków, okazać się więc może kluczem do sukcesu niejednej współczesnej firmy.